Den vanligtvis centrale Tibbling har den här säsongen fått inleda på kanten. En inte helt ovan position för 24-åringen. - "Det är inte riktigt en ny position. för mig, jag har spelat på kanten för de olika landslagen och i Djurgården. Jag tycker också att det har gått bra i de första matcherna här", säger han. 20 26 54 3. 27 3. 60 2. 00 7. FC Midtjylland - FC Nordsjälland 2019-07-21 18:00TTs tipsförslag: 1 Rätt resultat: 1 (2 - 1)TTs Tips: 1Midtjylland fick gnugga på rejält för att få hål på Esbjerg. Hade marginalerna med sig till sist.
AIK kliver in i Atlantic Cup | AIK Fotboll
Islänningen fick lämna planen på bår och det såg väldigt illa ut. Nu har det kommit ett skadebesked: - "Vi kan bekräfta att det inte är någon fraktur av underbenet eller fotleden. Vår bedömning påvisar dock allvarliga ledbandsskador i fotleden", säger fysioterapeuten Jesper Robertsson till klubbens webbplats. Men klubben kan inte ge något tydligt svar på hur länge han väntas bli borta från spel. - "Arnór kommer att inleda en rehabiliteringsperiod nu och i dagsläget är det inte aktuellt med någon operation", säger Jesper Robertsson.
I Bröndbys trupp är svensken Simon Hedlund tillbaka, medan Hany Mukhtar fortfarande kämpar för att komma i form efter sin skada, enligt klubbens webbplats. Tibbling på nygammal position: "Går bra"Publicerad: 2019-07-20 13:37:37Bröndby fick en toppenstart på ligasäsong. Det blev en klar seger hemma mot Silkeborg med 3–0. Efter det reste danskarna till Finland och fick stryk i Europa League-kvalreturen mot Inter Åbo med 0–2. Bröndby tog sig ändå vidare i EL-kvalspelet efter totalt 4–3.
(FOTBOLL<<<<) Brentford B mot AIK direktsändning 6
– I förra veckan hade vi uppstartsläger för alla akademilagen i Rimbo där våra 13 lag i pojkakademin hade gemensamma träningar. Det var både lag- och samträningar för olika åldrar och på så sätt lär spelarna och ledarna känna varandra för att över tid få en kontinuitet i verksamheten. Ett bra sätt att peppa igång spelarna inför hösten och positivt att blanda äldre och yngre där vi vill skapa förebilder för de yngre spelarna. I övrigt kommer övriga flick- och pojklagens aktivitet igång under den här och nästkommande vecka med över 2000 barn och 450 ledare på plats och vi har dessutom kunnat se ett starkt intresse för vår Akademicamp och Sommarfotbollsskola som är igång nu under denna vecka. På tal om förebilder var det även intressant att se Oscar Pettersson debutera i A-laget mot Sirius.
I en intervju med Blekinge Läns Tidning förklarade tränaren varför Gustavsson var andremålvakt: - Du vet, Jesper är en riktigt bra målvakt, säger Milojevic. Trots att Jesper Gustavsson ska vara "en riktigt bra målvakt", så verkar det ha löst sig med en ny målvakt till Halmstadsmatchen. Mjällby lånar in Nino Irgolic från slovenska Maribor för återstoden av säsongen. - Det är deras tredjemålvakt. Han har varit lite utlånad till ett lag i andraligan, säger Milojevic. 31 29 40 3. 42 3.
IF Elfsborg: Hem
Minst hälften av de uttagna spelarna i en matchtrupp måste vara så kallat "hemmafostrade". Förbundet skriver bland annat följande om sitt beslut på sin webbplats:"Skälet är att det av intyg och registrering i Fogis framgår att den aktuella spelaren (Isak Ssewankambo, reds. anm) varit aktiv i och registrerad för svensk förening under minst tre år under ungdomsåren varför han är en hemmafostrad spelare". Östersund riskerade att förlora mötet – som slutade 1–1 – i efterhand om de skulle ansetts ha brutit mot bestämmelserna. Mittfältsnyckeln avstängd i ÖFKPublicerad: 2019-07-18 13:22:32Det har hänt mycket på Östersunds FK:s mittfält den här sommaren.
BT sänder Elfsborgs matcher i Algarve: ”Tung trippel”
Uppsala kliver ganska tufft på oss i sitt pressspel men vi har ett mod i vårt passningsspel och löser det allt som oftast bra. Vi går in i halvtid i ledning 3-0 och med en bra känsla. – I andra halvlek startar vi omgånde med samma tryck i vårt pressspel och lyckas få utdelning snabbt. Vi går ifrån till 7-0 och matchen är död. Sista 20 minuterna höjer sig Uppsala samtidigt som vi går ner oss vilket resulterar i två reduceringsmål. Överlag är vi nöjda med resultatet och prestationen och nu går vi mot en ny vecka med match redan på torsdag Nästa omgång: BP (b) 15/8 Nästa hemmamatch: 15/9 mot Sundsvall DFF Akademichef Christian Gentile summerar veckan: – U19 spelade mot Elfsborg och det slutade 2-2.
AC:s superba statistik: sju matchvinnarmål på 17 matcher
Ungdomssvepet - DIF.se
Om motståndarlaget Sirius tycker sig Malmötränaren se en spelmässig utveckling och menar att spelarna måste vara fokuserade för att ta tre poäng. - "Jag tycker att Sirius har utvecklats, de försöker rulla bollen och har flera farliga spelare. Vi behöver vara på tårna och vara i god form för att ta tre poäng imorgon. "Tuff utmaning väntar för SiriusPublicerad: 2019-07-20 13:39:42Henry Offia har startat tre raka matcher för sitt Sirius och är redo för sin fjärde start på söndag, när han är tillbaka på arenan där han för ett år sedan gjorde sin debutmatch borta mot Malmö FF.
IF Elfsborg live resultat, H2H och uppställningar - Lyngby
Det är inte det att jag inte gillar att spela i försvaret. Jag gillar bara att spela på mittfältet bättre, säger han. Nu mot Bröndby väntas få starta på sin drömposition på det centrala mittfältet, enligt Randers Amtsavis. Trion Kasper Høgh. Frederik Lauenborg och svenskbekantingen Alhaji Kamara är samtliga osäkra kort till dagens match.
På torsdag väntar returmöte i Europa League mot St Patrick's och på söndag ny match mot Östersund. - Det är bara i Sverige man målar upp att det är så himla intensivt. Om man ser till hur det är ute i Europa eller i de flesta ligorna, så spelas det så här varenda vecka. Det anpassar sig kroppen till ganska snabbt om du är tillräckligt tränad. Jag känner mig faktiskt ganska pigg och fräsch idag, säger Thern om det täta matchandet. 62 14 1. 61 4.
Men Bröndbys svenske mittfältare Simon Tibbling vill helst lägga förlusten bakom sig och rikta allt fokus på den kommande matchen i ligan mot Randers borta. - "Vi har fått en bra start på säsongen trots att det blev en förlust i Finland. Nu måste vi fortsätta och inte fokusera för mycket på matchen i går (läs i torsdags). Det finns några saker vi behöver förbättra, men när matcherna kommer så snabbt efter varandra finns det ingen tid att älta gamla matcher", säger Tibbling till klubbens webbplats.
- Vårt nästa inbokade möte är den 30 juli, nästa ordinarie möte. Men eftersom det här är allsvenskan måste vi avgöra det snabbare än så. Vi kommer ta ett mejlmöte. När det blir törs jag inte säga, men det bör komma ett beslut ganska snart, säger Kerstin Elserth, ordförande i disciplinnämnden till GP. Blåvitt möter närmast AFC Eskilstuna på hemmaplan. Nya duon kan debuteraPublicerad: 2019-07-18 13:20:58AFC Eskilstuna ligger under nedflyttningsstrecket i allsvenskan och inför hösten har klubben därför förstärkt. Fokus har lagts på offensiven och mot IFK Göteborg på bortaplan på söndag så finns båda de offensiva nytillskotten med: Denis Kozica, som lånats in från Djurgården, och Pavle Vagic, som lånats in från Malmö FF efter att ha varit utlånad till Mjällby i superettan under våren. Det återstår att se ifall AFC Eskilstuna ska göra något mer på "marknaden" – där de genom åren varit synnerligen aktiva.
IF Elfsborg - Startpagina | Facebook
Spelschema för alla lag - Kalmar FF
Tidigare Elfsborg-stjärnan målskytt när Krasnodar vann
Matchen mot Djurgården slutade 1–1 efter att MFF tappat ledningen. Och besvikelsen var stor i Malmölägret efter toppmatchen: - Överlag är det en jämn match och det är inte orättvist att det blir 1–1. Men samtidigt skulle det vara rött (på Radetinac) och deras mål var offside. Det blir jäkligt surt att det ska avgöras på det sättet, säger kaptenen Markus Rosenberg till TT. Malmö spelar returmöte i Europa League-kvalet borta mot Ballymena på torsdagen och på lördag väntar Sirius i allsvenskan.
- "Det är väl så att båda lagen inte varit tillräckligt effektiva i båda straffområdena. Varken defensivt eller offensivt, samtidigt så har det varit oerhört jämna matcher överlag i serien, förutom Varberg som sprungit iväg. "Östers usla hemmatrend – noll segrarPublicerad: 2019-07-20 13:34:05Öster har ingen rolig hemmatrend. Åtta hemmamatcher den här säsongen – noll segrar. Tränaren Christian Järdler är inte nöjd och menar att en av förklaringarna till den deppiga hemmatrenden kan vara psykologisk.
Väldigt fult, sade han enligt Aftonbladet och fortsatte: - En karriärhotande tackling. Han var ute efter att döda honom. Men för Malmös del slutade det inte med en skada på Traustason, för ett par minuter in i andra halvlek klev också lagkaptenen Markus Rosenberg av med en rygglåsning, enligt Sydsvenskan. 1 X 2 Svenska Folket: 84 4 Oddset: 1. 33 5.
Lagkaptenen och nyckelspelaren Sebastian Ohlsson, som saknats i de två senaste matcherna, hoppas vara tillbaka i full träning i slutet av veckan, men det borde därigenom vara oklart ifall han hinner tillbaka i spel redan mot AFC Eskilstuna. 64 24 1. 48 4. 35 7. 90 3. IFK Norrköping - Östersunds FK 2019-07-21 17:30TTs tipsförslag: 1 Rätt resultat: 1 (3 - 0)TTs Tips: 1Norrköping har revansch att utkräva efter den snöpliga förlusten i förra omgången. Avancemanget i EL-kvalet stärker.
Brukar trivas mot Nordsjälland. Ljusare skadeläge för FC NordsjællandPublicerad: 2019-07-21 12:59:25FC Nordsjælland började säsongen på bästa möjliga vis genom att göra processen kort mot Horsens (3–0), och man gjorde det utan flera ordinarie spelare tillgängliga. När laget nu ställs mot betydligt tuffare motstånd när FC Midtjylland tar emot dem på hemmaplan under söndagen, så är två nyckelspelare tillbaka i matchtruppen – Mikkel Damsgaard och Mohammed Kudus.
Randers FC - Bröndby 2019-07-21 16:00TTs tipsförslag: 2 Rätt resultat: X (2 - 2)TTs Tips: 2Bröndby var illa ute mot Inter Åbo i EL-kvalet, men tråcklade sig vidare. Har de senaste åren trivts i detta möte. Ordinarie – men på fel positionPublicerad: 2019-07-21 12:53:00Randers nyförvärv inför säsongen – österrikaren Simon Piesinger – har slagit sig in lagets backlinje direkt. Men det är inte där han helst ser sig själv spela. - Självklart ser jag mig själv som bäst på mittfältet, för det är där jag har spelat mest. Jag tycker också om den positionen mer, för där kan jag bli mer involverad i anfallsspelet, säger han till Randers Amtsavis och fortsätter: - Jag hoppas att jag kan ta en plats på centralt mittfält, men det viktigaste är att vi lyckas som lag. Där jag kan hjälpa laget bäst, där vill jag spela.
Malmö FF och Elfsborg uppges utmana om Viktor Gyökeres