Hooligans angreb svensk legendes søn: - De kan bare kommeFodboldlegenden Henrik ’Henke’ Larssons søn blev angrebet af Helsingborg-tilhængere, da klubben rykkede ud af Allsvenskan. Den svenske fodboldlegende Henrik ’Henke’ Larssons søn blev søndag eftermiddag angrebet af vrede Helsingborg hooligans, efter klubben rykkede ud af Allsvenskan. Helsingborg var foran med 1-0 længe mod Halmstad i oprykning/nedryknings-playoffen, men i de sidste minutter blev det tidligere FCK-talent Marcus Mathisen dobbelt målscorer, og kampen endte dermed med en 2-1-sejr til Halmstad.
Henrik Larsson prøvede efter kampen at være forstående, men lod det skinne igennem, at han ikke følte sig tryg i Helsingborg pt. - Jeg forstår deres frustration, men jeg havde ikke regnet med, at de ville angribe Jordan, fortalte den nuværende Helsingborg-træner til det svenske medie Expressen, efter kampen. - Jeg er 45. Jeg bor og arbejder her i byen. Nu skal jeg til at se mig lidt mere over skulderen og være sikker på, at jeg ikke går alene rundt i byen. Men de (hooligansene, Red.
Sveriges topscorer næppe til Brøndby eller FCK | Tipsbladet.dk
Resultatet betyder, at de rykker op i Allsvenskeren, mens Helsingborg rykker ned i Superettan. Det resultat fik temperamenterne i kog hos Helsingborg-tilhængerne. Efter nederlaget forsøgte den 19-årige Larsson, med fornavnet Jordan, sammen med sin far at tale de utilfredse tilskuere til ro, men det forsøg tog meget hurtigt en negativ drejning. Flere maskerede fans gik til angreb. Hooligansene forsøgte at hive trøjen af den unge Larsson, og der blev også uddelt knytnæveslag mod Helsingborg-angriberen.
Fodbold, Danmark: Brøndby IF live resultater, stillinger
Sveriges topscorer næppe til Brøndby eller FCKSpillere fra Sverige og Norge har de senere år været i høj kurs blandt de danske SAS Liga-klubber. Det faktum samt en hulens masse mål har fået flere fangrupper til at ønske Halmstads 23-årige angriber Gunnar Heidar Thorvaldsson til Danmark, men det kommer næppe til at ske. Thorvaldsson, der med 17 mål endte som topscorer i den bedste svenske række, er nemlig tilsyneladende slet ikke i de danske klubbers søgelys. - Nej, der har ikke været nogen henvendelser overhovedet, siger Thorvaldssons agent, Patrick Mörk, til forza.
IFK GÖTEBORG - HALMSTADS BK | EVENT - Sofabold
Søg stævne - IC Control LiveTiming
Brøndby i TV - Her kan du se dagens opgør - Vilfort Park